Pages

Monday, August 1, 2011

Puasa Pertama bergelar Mama.

1st August = 1 Ramadhan..

humm senang nak kire kan baper hari dah puasa tahun nih.. sbb bulan pada tahun Hijrah same dengan tahun MAsehi..haha.. ni bagi kes macam aku yang tak ingat bulan Hijrah.. ee teruk betoi...

tahun ni, first time aku puasa dengan gelaran Mama.. hik.. tatau la camana pulakkan.. kalut tak aku nak menyediakan makanan berbuka? camana nak sahur, Hakimi bangun jugak ker tak? nak masak ker nak beli kat PARAM(tetiba terigat PARAM UTM)..dan sebagai ibu menyusu, cukup ker hasil susu utk bekalan Hakimi.. oohh, banyaknya yang berlegar2 dalam pikiran aku nih..

semalam, sebagai sediaan utk berpuasa, aku kena la buat stok sbb mmg aku plan nak masak kali ini..hopefully terlaksana sampai hari ke30.. haha.. tgk tu cita cita.. destinasi shoppping aku mydin USJ. alasan utama gi sana aku nak beli secarton season longan kurma...tetapi malangnya, takde even 1 tin pon kat sane.. hmm,. sedih tul..so, aku beli la barang2 lain.. utk keperluan dapur.. huhu.. tapi org masyaAllah punya la ramai.. nasib baik hakimi dengan baiknya dalam sling dan ketiduran..

hari ni, pagi tadi bermulalah episod pertama.. hahah.. plan nak bangun kul 4.30am.. tapi dah terlajak sampai 4.50am.. kalut jugak aku.. sbb nak kena masak sayur.. smlm eksyen tanak masak awai.. ha ni amikk.. nasib baik semua dah potong..tinggal campak dalam kuali jer.. huhu..lepas siap sayur, aku terasa teringin telur dadar.. sbb aku dah masak udang sambal malam tadi atas request suami tercinta.. tp aku cuba tanak makan udang sbb hakimi dah diserang Eczema....so pagi tadi sewaktu hakimi masih nyenyak dibuai mimpi, juadah kami berdua adalah sambal udang, telur dadar dan sayur kacang buncis.. nyum2.. berselera gak aku walau makan ngan kicap kipas udang...

**pagi ni dengan penuh semangat aku menyarungkan PB.. haha.. lama dah tak pakai.. sampai Idam tanya, "ni ape mimpi pakai PB plak ni??".. harap2 aku dapat 45kg.. wakaka..apekahhh?!!

1 comment:

  1. Salam Ita...Hakimi diserang Eczema teruk ke?Najmi pun ada Eczema..tapi Diyana sapu cream jela..lagi pun sini..cuaca kering lagi lambat hilang..masa balik Malaysia kejap dulu..Najmi punya Eczema semua hilang...

    Anyway..selamat berpuasa untuk Ita sekeluarga..

    ReplyDelete