Pages

Tuesday, October 25, 2011

Hakimi's Condition, Treasure hunt & SGS

tetiba jari jemari aku ni terasa nak bercerita.. huhuh.. banyak benda nak diceritakan..first pasal kesihatan anak aku nan satu tu.. kedua, pasal treasure hunt.. ketiga nya pasal SGS aku yg wat hal.. oh nooo...

5 hari di ward, akhirnya pada hari Jumaat tu, Hakimi dah dibenarkan pulang... walaupon, kesihatannya masih tak memuaskan, aku balik jugak, sbb aku dah tak larat dok spital.. aku dah demammm...

kisahnya di hospital, aku jadi tragis sbb demam Hakimi on off, sekejap dia OK, sekejap dia tak ok.. macam2 petua aku dah cuba.. mandikan, jelum ngan air daun bunga raya, semua pon aku wat.. tapi, yang menyedihkan aku, bukan demam dia tak kebah.. tapi, after kebah, demam semula.. graf dah jadi naik bukit turun bukit.. <gmbar ade amik, tapi dah lesap>

ada ramai kengkawan yang cuba membantu bagi petua, semua pon aku sgt2 berterima kasih..ada yang mintak aku mintak air penawar...aku kat spital nak pi mintak kat mana pon tatau...aku percaya doa ibu adalah paling mustajab, aku cuba buat air penawar sendiri, aku bangun tgh malam, solat tajahud, solat taubat, solat hajat dan aku baca yaasin sambil wat air yasin sebagai air penawar utk Hakimi.. tapi apakan daya, masih belum jugak menampakkan hasil.. bila berkesempatan, setiap kali lepas solat aku solat hajat, semoga Allah perkenankan hajat aku utk melihat Hakimi sihat.. mana tak risau, dari sehari kesehari, hakimi langsung tanak makan.. cuba makan sesuap, then dia dah tanak.. hati mmg risau.. sekarang aku faham perasaan ibu2 yang ada pengalaman menjaga anak yang tak sihat.. sikit pon aku dah tak keruan, inikan pula sakit yang kronik... Ya Allah, aku mintak jauhkan dari semua tu, sesungguhnya aku mmg tak kuat nak hadapi...

sekarang, condition Hakimi dah much2 better, semalam ade follow up check up, Dr. Wong pon kata ok.. alhamdulillah..cuma Hakimi kena continue makan ubat Singulair for 2 month.. sian anak mama.. tapi, hopefully ubat ni boleh control condition dia, supaya dia tak perlu pakai inhaler..

keduanya, aku n geng opis aku ni join satu treasure hunt anjuran association kat office aku ni.. hahah.. sgt enjoy.. from Sepang - Melaka sgt enjoy n seronok.. for first timer macam kitorang ni, mmg harapan gemuk la kan kalau nak menang 1st prize.. tapi, keyakinan kitorang ni mmg tak bleh blah.. hahah.. walaupon jawapan salah, tapi still yakin tu jawapan betul.. hahhahahah...tak pe.. nanti next entry aku cerita pasal treasure hunt nyer Q n A.. moga2 sape2 yg ada hajat nak join tresure hunt, leh wat rujukan.. hahaha.. tggu yer next entry...walaupon first timer, team kitorang tak der la dapat tempat terakhir kan.. semua ade 51 team.. and team kitorang dapat nomot 29.. haha. giler banyak ko.. tapi, kami akan cuba tebuskan kekalahan ni pada tahun depan.. uhuks...ceehh masih yakin tu.. hahahahhaha...

dan yang terbaru is, aku nyer SGS rosak.. demmmm!!!!.. tanak crita banyak.. aku tak heran dia rosak.. tapi, aku mmg sayang gambar2 dalam tu.. uwa.. sayang nyaa.....semua dah hilang.. :-(.. tanak citer banyak.. nanti nangis...

No comments:

Post a Comment