Pages

Friday, March 9, 2012

Kek Pisang Kukus

mmg feveret aku ni kek pisang...

so, bila org nak bagi pisang, mmg aku tak menolak.. haha.. sbb tk yah beli pisang utk wat kek pisang...

ramai yang tanya aku resipi ni.. okey la.. hari ni setelah banyak kali buat mmg sangat2 menjadi, aku nak share la ngan korang resepi kek pisang aku nih...



 
Kek Pisang Kukus
 
Bahan2

1 cawan tepung gandum
1 sdb baking powder
3-4 biji pisang
1 cawan minyak
3/4 cawan gula
1 sdk esen vanilla
2 bijik telur



Cara2

ayak tepung + baking powder
pisang + minyak + gula + telur + esen vanilla --> blend jer semua bahan ni..
pastu campur semua skali dengan tepung yang diayak tadi...gaul sampai sebati...
pastu, panaskan pengukus.. pastu kukus la sampai masak...


tarrraaa.. dah siap.. senang kan.. cuba la kengkawan...bagi sesiapa yang rasa tak berkesempatan nak buat, boleh order terus.. aku jual jugak..PM me for the price.. murah jer pon lagi murah dr kek pisang kat pasaran..





P/S : Gmbar sangat tak memuaskan...pakai camera phone je... isk bila nak dapat NIKON 1 ni...
Published with Blogger-droid v2.0.4

No comments:

Post a Comment