Pages

Saturday, May 5, 2012

Nazar yang tertunai..

ni adalah entry hutang aku...


since Hakimi lahir dan lepas cukur jambul, aku ada nazar sesuatu.. dan.. aku dah lupa sampai la aku muhasabah diri aku apa yang tak kena dengan kehidupan aku.. yang semakin hari semakin sesak masa tu... akhirnya aku baru teringat yang aku dan suami bernazar nak timbang rambut Hakimi dan hasil timbangan yang disamakan dengan harga emas semasa tu aku nak sedekahkan kepada rumah anak yatim..tengok betapa mulianya niat aku..tapi, aku terlupa.. mungkin juga sebab tu aku ni selalu sangat sesak...


akhirnya, aku pon timbang rambut hakimi.. dan berat nya rasanya dalam 3gram gitu..aku dah ingat2 lupa.. tapi bila disamakan dengan harga emas jumlahnya rm360.. 


ni antara barang yang dapat beli dengan rm360..




akhirnya cukup jugak hasil mengumpul duit nak tunaikan nazar aku ni... aku pon gi beli beras, gula, susu, biskut, dan aku & idam sedekahkan kat rumah anak Yatim PERNIM.. 


bila dah selesai hajat aku tu, aku rasa terlepas bebanan yang cukup berat.. dan alhamdulillah.. tertunai sudah hajat aku....

4 comments:

  1. Alhamdulillah...moga dimurahkan lagi rezeki...

    ReplyDelete
    Replies
    1. insyaAllah Kak As... :-) Aminn.. the same doa is also for you, sis...

      Delete
  2. Replies
    1. Ainn...thanks dtg jenguk blog akak ni....;-)))

      Delete